Pestszentlőrinci Bóbita óvoda

Elérhetőségeink

 

Óvodánkról

 

Csoportbemutatkozások

 

Galéria

 

Óvodapszichológus

 

Rólunk írták

 

Alapítványunk

 

Idő

 

Bóbita oldal látogatottság

Indulás: 2005-09-30
 

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
 

Óvodai nevelésünk alapvető keretei

                                                         
5.        
ÓVODAI NEVELÉSÜNK ALAPVETŐ KERETEI

 

 

5.1.    Az óvodai élet megszervezése

 

Csoportszervezés

Csoportjainkat korcsoport szerint szervezzük.

 

Óvodai napirend

Legfontosabb elve a folyamatosság.

Minden csoportra vonatkozik, a tevékenységek időkereteit határozza meg.

Alkalmazása rugalmas, igazodik a tevékenységek feladataihoz.

 

600–1000              kötetlen játék a csoportszobában, közben folyamatos reggeli, kezdeményezés, nagycsoportban kötelező foglalkozás, mindennapos testnevelés

1000–1200-ig         udvari játék

1200–1300-ig         ebéd

1310–1510-ig          pihenés

1510–1730-ig         mindennapos testnevelés, uzsonna, kötetlen játék.

 

A csoportok napirendje saját szükséglethez igazodóan alakíthatók, a fentiek figyelembevételével.

A nyári napirend eltér a fent leírtaktól, nő a szabadban tartózkodás.

 

Az óvodai nevelés tervezése

Az óvoda éves munkaterve egy év időtartamra szól.

A gyermekcsoportok nevelési, fejlesztési, szokás-szabályt rögzítő tervei egy évre szónak.

 

A gyermek egyéni fejlettségi szintjének megállapításáról szóló dokumentumok folyamatszabályozását a minőségirányítási program tartalmazza.

 

A foglalkozások és időtartamuk kialakítása

A foglalkozások tervezése heti intervallumokban készül, melyet a következő táblázat tartalmaz.

 

 

5.2.    Óvoda együttműködési formái és továbbfejlesztési lehetőségei

 

1. Óvoda és család kapcsolata

A gyermek fejlődését az óvodai nevelés a családi neveléssel együtt, azt kiegészítve szolgálja. Fontosnak tartjuk a jó partneri kapcsolat kialakítását. A családokkal való együttműködést segíti a Szülők Közössége.

–megismerjük a családok szokás–szabályrendszerét

–kölcsönös bizalom, a másik fél tisztelete, az őszinte segítőszándék, empátia, tapintat, tolerancia jellemezze kapcsolatunkat

–szaktudásunk révén tapintatosan formáljuk a szülő szemléletét

–kiemelt feladatunk a szülőkkel való együttműködés, a gyermek érdekének szem előtt tartása

Kapcsolattartás formái:

–családlátogatás

–fokozatos beszoktatás

–napi kapcsolattartás

–fogadó óra

–szülői értekezletek

–szülőkkel együtt szervezett rendezvények, ünnepek

–óvodai újság

–szülők tájékoztatása a gyermek fejlődésének eredményéről

–lehetőséget adunk a szülőknek, hogy előre megbeszélt időpontban megfigyelhessék gyermekeik viselkedését játék, foglalkozás alatt

 

2. Óvoda és bölcsőde kapcsolata

Törekszünk arra, hogy az óvodába lépés minél kisebb pszichés megterhelést jelentsen a gyermeknek. Megismerjük egymás nevelő munkáját.

Kapcsolattartás formái:

–bölcsődelátogatás

–gondozónők óvoda látogatása

–tapasztalatcsere

 

3. Óvoda és iskola kapcsolata

A gyermek zavartalan iskolakezdése érdekében tartalmas, kapcsolatot alakítunk ki az iskolával, melynek során megismerjük egymás céljait, elképzeléseit.

 

 

Kapcsolattartás formái:

–óvoda és iskolalátogatás

–kölcsönös tájékozódás a gyermekek egyéni fejlődési üteméről

–szakmai tapasztalatcsere

–továbbképzéseken való közös részvétel

–egymás rendezvényeire, ünnepeire való meghívás

–környező iskolák bemutatkozó tájékoztatása a nagycsoportosok szülői értekezletén

 

4. Óvoda és közművelődési intézmények kapcsolata

Az intézmények kínálatából úgy válogatunk, hogy az elősegítse nevelési feladatok sokoldalú megvalósítását.

Kizárjuk azokat a kezdeményezéseket, amelyek az óvoda nevelési elveivel, értékközvetítésével nem egyeztethetők össze.

Kapcsolattartás formái:

–látogatás

–rendezvényen való részvétel

–megbeszélés

–tájékoztatás

 

 

 5.3.    Gyermekvédelem

 

Cél:

Prevenció során azon tények, okok feltárása, melyek a gyermek fejlődését akadályoztathatják, veszélyeztethetik, gátolhatják.

Védő- óvó intézkedések kezdeményezése a rászorulók érdekében.

A veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyerekek fokozott védelme.

A gyermeket megillető jogok érvényesülésének biztosítása.

 

Feladat:

–biztosítani a gyermeket megillető jogok érvényesülését az óvodán belül

–a családi háttér minél reálisabb alaposabb megismerése

–az indokolatlan hiányzások kiszűrése

–tanácsadás a szülők részére a gyermekneveléssel kapcsolatban

–a gyermek családban történő felnevelésének segítése a rendelkezésre álló eszközökkel

–mentálhigiéniés programok szervezése

–minden esetben a gyermek érdekeinek képviselete

–problémák feltárása, a veszélyeztetettség kialakulásának megelőzése

–gyors és hatékony intézkedés foganatosítása a gyereket közvetlenül veszélyeztető esetekben

–a gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges környezet és nevelői légkör biztosítása, testi épségük megóvása

–folyamatos kapcsolattartás a helyi gyermekvédelmi rendszerrel

 

Kapcsolattartás gyermekvédelmi intézményekkel

Gyermekjóléti Szolgálat

Családsegítő Központ

Gyámhatóság

Nevelési Tanácsadó

 

Kapcsolattartás formái:

–értekezlet

–konferencia

–esetmegbeszélés

–kölcsönös tájékoztatás

 

 

 5.4.    A szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek differenciált fejlesztése

 

Cél:

Esélyegyenlőséget biztosítani a gyermekek számára.

A szociális hátrány okozta zavarok mértékének a lehető legkisebbre csökkentése.

Segíteni abban, hogy minden szociálisan hátrányos helyzetű gyermek elérje az iskolára való alkalmasság szintjét, és időben tudja megkezdeni a tanulmányokat.

 

Feladat:

–elősegíteni a szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek óvodába járását

–a gyermek és családjának a lehetőséghez képest tapintatos minél alaposabb megismerése

–a problémák, a hátrányos helyzet okozta tünetek felismerése, – ha szükséges az okok kiderítéséhez – szakember segítségének kérése

–a feltáró munka után az indulási hátrányok kompenzálására irányuló egyéni fejlesztés készítése

–a fejlesztési lap alapján a folyamatos differenciált fejlesztés megvalósítása

–szülőkkel való partnerkapcsolat kialakítása

–védőnő és óvodaorvos segítségével a gyermekek egészségi állapotának figyelemmel kisérése

 

 

 5.5.    Kiemelt nevelési feladat: anyanyelvi nevelés

 

Cél:

A gyermek beszédfelfogásának, szóbeli reprodukálásának, kommunikációs képességének és beszédkultúrájának fejlesztése.

 

Feladat:

–a gyermek beszédfejlettségének felmérése

–aktív, passzív szókincsbővítés a tevékenységek során

–a beszédkedv felkeltése, fenntartása

–a társakkal való kapcsolatteremtés segítése az egyéni szükségletek alapján

–a gyermeki személyiség fejlesztése az udvarias beszédkultúra alakításával

–differenciált fejlesztés az anyanyelvi játékok során

–együttműködés a családdal a megfelelő viselkedéskultúra elsajátításának segítése érdekében

–a szükség esetén logopédiai segítségnyújtás

 

A fejlődés várható eredménye óvodáskor végén

ü     szívesen beszél

ü     folyamatosan, összefüggő mondatokban fejezi ki magát

ü     beszédét metakommunikációs eszközökkel színesíti

ü     használja a beszédhelyzeteknek megfelelő beszédfordulatokat

ü     udvariassági kifejezéseket használ

ü     helyesen használja az alapvető névutókat

ü     helyesen használja az igeidőket

ü     megfelelő beszédfegyelemmel rendelkezik

ü     olyan szókinccsel rendelkezik, mely lehetővé teszi gondolatainak érthető kifejezését

ü     beszéde tagoltsága megfelel anyanyelvünk követelményeinek

 

 
Tartalom

A karma és az asztrológia kapcsolata    *****    Engedd meg, hogy horoszkópod elkészítésével szabad választásodban segítségedre lehessek. Várlak a csillagjövõ oldalon!!!    *****    ♫ Vár Téged is az egyetlen magyar nyelvû, megbízható Zara Larssonnal foglalkozó forrás! ♫ ZL Hungary ♫ ZL Magyarország ♫    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - ÚJ BLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    Nettó Bruttó Bérkalkulátor 2018    *****    A HUN Tv kezet nyújt, Asztrológiai elõadásom az Élet Magazin mûsorában.    *****    INGYEN letölthetõ OSHO könyvek, ezoterikus olvasmányok, Asztrológia: tanácsadás, oktatás.    *****    ***Munkatársakat keresek kezdetben mellékjövedelemként / Napi 1-2 óra munkával, majd késõbb akár fõállásban is!***    *****    Ingyenes tanácsadás,rendeld meg a tetszésed szerinti elemzést és minden kérdésedre választ adok.Részletek az oldalon!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Csillagászati ismeretek kézdõk és haladók részére. INGYENES ASZTRO-suli minden tanulni vágyónak!    *****    ** Portálépítés - G-Portál & HTML & CSS & Wordpress segítségek, kódok, sablonok, egyedi scriptek **    *****    ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! ASHLEY TISDALE!    *****    CSILLAGKÉPEK - a fokok szimbólumai    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - DIVATBLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    ANEZKABLOG megnyitotta kapuit, ahol a valódi, õszinte életét, véleményét olvashatjátok el!