..:Bóbita óvoda:..

Hírek

 


Kedves Szülők!

Galériánk új fényképekkel bővült!


 

 

Elérhetőségeink

 

Alapítványunk

Pestszentlőrinci Bóbita Óvoda
Gyermekeiért Alapítvány


18251744-1-43

 
 

Galéria

 

Óvodánkról

 

Kapcsolat

 

Idő

 

Bóbita oldal látogatottság

Indulás: 2005-09-30
 

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
 

Óvodai nevelésünk alapvető keretei

                                                         
5.        
ÓVODAI NEVELÉSÜNK ALAPVETŐ KERETEI

 

 

5.1.    Az óvodai élet megszervezése

 

Csoportszervezés

Csoportjainkat korcsoport szerint szervezzük.

 

Óvodai napirend

Legfontosabb elve a folyamatosság.

Minden csoportra vonatkozik, a tevékenységek időkereteit határozza meg.

Alkalmazása rugalmas, igazodik a tevékenységek feladataihoz.

 

600–1000              kötetlen játék a csoportszobában, közben folyamatos reggeli, kezdeményezés, nagycsoportban kötelező foglalkozás, mindennapos testnevelés

1000–1200-ig         udvari játék

1200–1300-ig         ebéd

1310–1510-ig          pihenés

1510–1730-ig         mindennapos testnevelés, uzsonna, kötetlen játék.

 

A csoportok napirendje saját szükséglethez igazodóan alakíthatók, a fentiek figyelembevételével.

A nyári napirend eltér a fent leírtaktól, nő a szabadban tartózkodás.

 

Az óvodai nevelés tervezése

Az óvoda éves munkaterve egy év időtartamra szól.

A gyermekcsoportok nevelési, fejlesztési, szokás-szabályt rögzítő tervei egy évre szónak.

 

A gyermek egyéni fejlettségi szintjének megállapításáról szóló dokumentumok folyamatszabályozását a minőségirányítási program tartalmazza.

 

A foglalkozások és időtartamuk kialakítása

A foglalkozások tervezése heti intervallumokban készül, melyet a következő táblázat tartalmaz.

 

 

5.2.    Óvoda együttműködési formái és továbbfejlesztési lehetőségei

 

1. Óvoda és család kapcsolata

A gyermek fejlődését az óvodai nevelés a családi neveléssel együtt, azt kiegészítve szolgálja. Fontosnak tartjuk a jó partneri kapcsolat kialakítását. A családokkal való együttműködést segíti a Szülők Közössége.

–megismerjük a családok szokás–szabályrendszerét

–kölcsönös bizalom, a másik fél tisztelete, az őszinte segítőszándék, empátia, tapintat, tolerancia jellemezze kapcsolatunkat

–szaktudásunk révén tapintatosan formáljuk a szülő szemléletét

–kiemelt feladatunk a szülőkkel való együttműködés, a gyermek érdekének szem előtt tartása

Kapcsolattartás formái:

–családlátogatás

–fokozatos beszoktatás

–napi kapcsolattartás

–fogadó óra

–szülői értekezletek

–szülőkkel együtt szervezett rendezvények, ünnepek

–óvodai újság

–szülők tájékoztatása a gyermek fejlődésének eredményéről

–lehetőséget adunk a szülőknek, hogy előre megbeszélt időpontban megfigyelhessék gyermekeik viselkedését játék, foglalkozás alatt

 

2. Óvoda és bölcsőde kapcsolata

Törekszünk arra, hogy az óvodába lépés minél kisebb pszichés megterhelést jelentsen a gyermeknek. Megismerjük egymás nevelő munkáját.

Kapcsolattartás formái:

–bölcsődelátogatás

–gondozónők óvoda látogatása

–tapasztalatcsere

 

3. Óvoda és iskola kapcsolata

A gyermek zavartalan iskolakezdése érdekében tartalmas, kapcsolatot alakítunk ki az iskolával, melynek során megismerjük egymás céljait, elképzeléseit.

 

 

Kapcsolattartás formái:

–óvoda és iskolalátogatás

–kölcsönös tájékozódás a gyermekek egyéni fejlődési üteméről

–szakmai tapasztalatcsere

–továbbképzéseken való közös részvétel

–egymás rendezvényeire, ünnepeire való meghívás

–környező iskolák bemutatkozó tájékoztatása a nagycsoportosok szülői értekezletén

 

4. Óvoda és közművelődési intézmények kapcsolata

Az intézmények kínálatából úgy válogatunk, hogy az elősegítse nevelési feladatok sokoldalú megvalósítását.

Kizárjuk azokat a kezdeményezéseket, amelyek az óvoda nevelési elveivel, értékközvetítésével nem egyeztethetők össze.

Kapcsolattartás formái:

–látogatás

–rendezvényen való részvétel

–megbeszélés

–tájékoztatás

 

 

 5.3.    Gyermekvédelem

 

Cél:

Prevenció során azon tények, okok feltárása, melyek a gyermek fejlődését akadályoztathatják, veszélyeztethetik, gátolhatják.

Védő- óvó intézkedések kezdeményezése a rászorulók érdekében.

A veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyerekek fokozott védelme.

A gyermeket megillető jogok érvényesülésének biztosítása.

 

Feladat:

–biztosítani a gyermeket megillető jogok érvényesülését az óvodán belül

–a családi háttér minél reálisabb alaposabb megismerése

–az indokolatlan hiányzások kiszűrése

–tanácsadás a szülők részére a gyermekneveléssel kapcsolatban

–a gyermek családban történő felnevelésének segítése a rendelkezésre álló eszközökkel

–mentálhigiéniés programok szervezése

–minden esetben a gyermek érdekeinek képviselete

–problémák feltárása, a veszélyeztetettség kialakulásának megelőzése

–gyors és hatékony intézkedés foganatosítása a gyereket közvetlenül veszélyeztető esetekben

–a gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges környezet és nevelői légkör biztosítása, testi épségük megóvása

–folyamatos kapcsolattartás a helyi gyermekvédelmi rendszerrel

 

Kapcsolattartás gyermekvédelmi intézményekkel

Gyermekjóléti Szolgálat

Családsegítő Központ

Gyámhatóság

Nevelési Tanácsadó

 

Kapcsolattartás formái:

–értekezlet

–konferencia

–esetmegbeszélés

–kölcsönös tájékoztatás

 

 

 5.4.    A szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek differenciált fejlesztése

 

Cél:

Esélyegyenlőséget biztosítani a gyermekek számára.

A szociális hátrány okozta zavarok mértékének a lehető legkisebbre csökkentése.

Segíteni abban, hogy minden szociálisan hátrányos helyzetű gyermek elérje az iskolára való alkalmasság szintjét, és időben tudja megkezdeni a tanulmányokat.

 

Feladat:

–elősegíteni a szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek óvodába járását

–a gyermek és családjának a lehetőséghez képest tapintatos minél alaposabb megismerése

–a problémák, a hátrányos helyzet okozta tünetek felismerése, – ha szükséges az okok kiderítéséhez – szakember segítségének kérése

–a feltáró munka után az indulási hátrányok kompenzálására irányuló egyéni fejlesztés készítése

–a fejlesztési lap alapján a folyamatos differenciált fejlesztés megvalósítása

–szülőkkel való partnerkapcsolat kialakítása

–védőnő és óvodaorvos segítségével a gyermekek egészségi állapotának figyelemmel kisérése

 

 

 5.5.    Kiemelt nevelési feladat: anyanyelvi nevelés

 

Cél:

A gyermek beszédfelfogásának, szóbeli reprodukálásának, kommunikációs képességének és beszédkultúrájának fejlesztése.

 

Feladat:

–a gyermek beszédfejlettségének felmérése

–aktív, passzív szókincsbővítés a tevékenységek során

–a beszédkedv felkeltése, fenntartása

–a társakkal való kapcsolatteremtés segítése az egyéni szükségletek alapján

–a gyermeki személyiség fejlesztése az udvarias beszédkultúra alakításával

–differenciált fejlesztés az anyanyelvi játékok során

–együttműködés a családdal a megfelelő viselkedéskultúra elsajátításának segítése érdekében

–a szükség esetén logopédiai segítségnyújtás

 

A fejlődés várható eredménye óvodáskor végén

ü     szívesen beszél

ü     folyamatosan, összefüggő mondatokban fejezi ki magát

ü     beszédét metakommunikációs eszközökkel színesíti

ü     használja a beszédhelyzeteknek megfelelő beszédfordulatokat

ü     udvariassági kifejezéseket használ

ü     helyesen használja az alapvető névutókat

ü     helyesen használja az igeidőket

ü     megfelelő beszédfegyelemmel rendelkezik

ü     olyan szókinccsel rendelkezik, mely lehetővé teszi gondolatainak érthető kifejezését

ü     beszéde tagoltsága megfelel anyanyelvünk követelményeinek

 

 

 

  
 
 

 

 



 



 



 


 
 

 

LUCY - Játssz és nyerj páros mozijegyet és nézd meg a filmet a G-Portál csapatával! :))    *****    Core i7-3930K és sok jósággal megpakolt PC ELADÓ, ne hagyd ki a lehetõséget! Irány az ajánlat! Core i7-3930K; PC ELADÓ!!    *****    #new site on gp with lot of pictures! come on, click for it! LADYBUG    *****    **JÚLIUSI NYEREMÉNYJÁTÉK** "IDE MINDIG ÉRDEMES BENÉZNI!" Picur Mini ABC Nyitva:mindennap 5-21h-ig Bp. IV. Nádor u. 87    *****    FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI    *****    Nézz be hozzám!Az oldalam teli van a nyári élményeimmel és képekkel.Ha érdekel az életem,katt a hirdetésre!    *****    NETCAFE - a NETMAGAZIN! NYITÁS! http://netcafe.gportal.hu    *****    II. G-Portál Találkozó a Margitszigeten! Gyere és találkozz a G-Portál csapatával és a többi szerkesztõvel! :)    *****    A csillagjövõ asztrológia oldalon minden megrendelésért ajándék jár, Biotérkép, vagy Természetgyógyász szoftver!    *****    Küld be a blogod linkjét a webhir.com -ra! Reklámozd nálunk a tartalmadat jelenleg: ingyen. --------- Küld be a blogod linkjét a webhir.com -ra! Reklámozd nálunk a tartalmadat jelenleg: ingyen. ----    *****    A világunknak van egy másik oldala is. Egy titkos, rejtett fele. Ha lelepleznénk a mágiát, az emberek megrémülnének.    *****    VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS!    *****    VALÓRA VÁLTJUK ÁLMAIT. KI NEM MONDOTT GONDOLATAIRA IS VANNAK JÓ GRAFIKAI VÁLASZAINK. SOM - FARKAS GRAFIKAI STÚDIÓ.    *****    Ha lepleznénk a mágiát, az emberek halálra rémülnének. - MÁGIA - HATALOM - HARCOK - egy szerepjáték, amely elvarázsol ;)    *****    FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI    *****    FARKASMETAL - ÉPÜLETLAKATOS MUNKA - KOVÁCSOLTVAS KAPU - KOVÁCSOLTVAS KERÍTÉS - LAKATOS MUNKA - WWW.FARKASMETAL.HU - -    *****    NINA DOBREV FANPAGE ++ NINA DOBREV FANPAGE ++ NINA DOBREV FANPAGE ++ NINA DOBREV FANPAGE ++ NINA DOBREV FANPAGE ++ KATT    *****    Elsõ számú Neon Jungle rajongói oldalad! Olvasd a legfrissebb híreket, Hallgasd meg az album elõzeteseket. Neon Jungle!    *****    Rendelj születési,párkapcsolati elemzést, biotérképet, és ajándékba különleges ezoterikus szoftvert adok, csak kattints!    *****    A csillagjövõ asztrológia oldalon minden megrendelésért ajándék jár, Biotérkép, vagy Természetgyógyász szoftver!