..:Bóbita óvoda:..


Elérhetőségeink

 

Alapítványunk

Pestszentlőrinci Bóbita Óvoda
Gyermekeiért Alapítvány


18251744-1-43

 
 

Galéria

 

Óvodánkról

 

Kapcsolat

 

Idő

 

Bóbita oldal látogatottság

Indulás: 2005-09-30
 

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
 

Óvodai nevelésünk alapvető keretei

                                                         
5.        
ÓVODAI NEVELÉSÜNK ALAPVETŐ KERETEI

 

 

5.1.    Az óvodai élet megszervezése

 

Csoportszervezés

Csoportjainkat korcsoport szerint szervezzük.

 

Óvodai napirend

Legfontosabb elve a folyamatosság.

Minden csoportra vonatkozik, a tevékenységek időkereteit határozza meg.

Alkalmazása rugalmas, igazodik a tevékenységek feladataihoz.

 

600–1000              kötetlen játék a csoportszobában, közben folyamatos reggeli, kezdeményezés, nagycsoportban kötelező foglalkozás, mindennapos testnevelés

1000–1200-ig         udvari játék

1200–1300-ig         ebéd

1310–1510-ig          pihenés

1510–1730-ig         mindennapos testnevelés, uzsonna, kötetlen játék.

 

A csoportok napirendje saját szükséglethez igazodóan alakíthatók, a fentiek figyelembevételével.

A nyári napirend eltér a fent leírtaktól, nő a szabadban tartózkodás.

 

Az óvodai nevelés tervezése

Az óvoda éves munkaterve egy év időtartamra szól.

A gyermekcsoportok nevelési, fejlesztési, szokás-szabályt rögzítő tervei egy évre szónak.

 

A gyermek egyéni fejlettségi szintjének megállapításáról szóló dokumentumok folyamatszabályozását a minőségirányítási program tartalmazza.

 

A foglalkozások és időtartamuk kialakítása

A foglalkozások tervezése heti intervallumokban készül, melyet a következő táblázat tartalmaz.

 

 

5.2.    Óvoda együttműködési formái és továbbfejlesztési lehetőségei

 

1. Óvoda és család kapcsolata

A gyermek fejlődését az óvodai nevelés a családi neveléssel együtt, azt kiegészítve szolgálja. Fontosnak tartjuk a jó partneri kapcsolat kialakítását. A családokkal való együttműködést segíti a Szülők Közössége.

–megismerjük a családok szokás–szabályrendszerét

–kölcsönös bizalom, a másik fél tisztelete, az őszinte segítőszándék, empátia, tapintat, tolerancia jellemezze kapcsolatunkat

–szaktudásunk révén tapintatosan formáljuk a szülő szemléletét

–kiemelt feladatunk a szülőkkel való együttműködés, a gyermek érdekének szem előtt tartása

Kapcsolattartás formái:

–családlátogatás

–fokozatos beszoktatás

–napi kapcsolattartás

–fogadó óra

–szülői értekezletek

–szülőkkel együtt szervezett rendezvények, ünnepek

–óvodai újság

–szülők tájékoztatása a gyermek fejlődésének eredményéről

–lehetőséget adunk a szülőknek, hogy előre megbeszélt időpontban megfigyelhessék gyermekeik viselkedését játék, foglalkozás alatt

 

2. Óvoda és bölcsőde kapcsolata

Törekszünk arra, hogy az óvodába lépés minél kisebb pszichés megterhelést jelentsen a gyermeknek. Megismerjük egymás nevelő munkáját.

Kapcsolattartás formái:

–bölcsődelátogatás

–gondozónők óvoda látogatása

–tapasztalatcsere

 

3. Óvoda és iskola kapcsolata

A gyermek zavartalan iskolakezdése érdekében tartalmas, kapcsolatot alakítunk ki az iskolával, melynek során megismerjük egymás céljait, elképzeléseit.

 

 

Kapcsolattartás formái:

–óvoda és iskolalátogatás

–kölcsönös tájékozódás a gyermekek egyéni fejlődési üteméről

–szakmai tapasztalatcsere

–továbbképzéseken való közös részvétel

–egymás rendezvényeire, ünnepeire való meghívás

–környező iskolák bemutatkozó tájékoztatása a nagycsoportosok szülői értekezletén

 

4. Óvoda és közművelődési intézmények kapcsolata

Az intézmények kínálatából úgy válogatunk, hogy az elősegítse nevelési feladatok sokoldalú megvalósítását.

Kizárjuk azokat a kezdeményezéseket, amelyek az óvoda nevelési elveivel, értékközvetítésével nem egyeztethetők össze.

Kapcsolattartás formái:

–látogatás

–rendezvényen való részvétel

–megbeszélés

–tájékoztatás

 

 

 5.3.    Gyermekvédelem

 

Cél:

Prevenció során azon tények, okok feltárása, melyek a gyermek fejlődését akadályoztathatják, veszélyeztethetik, gátolhatják.

Védő- óvó intézkedések kezdeményezése a rászorulók érdekében.

A veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyerekek fokozott védelme.

A gyermeket megillető jogok érvényesülésének biztosítása.

 

Feladat:

–biztosítani a gyermeket megillető jogok érvényesülését az óvodán belül

–a családi háttér minél reálisabb alaposabb megismerése

–az indokolatlan hiányzások kiszűrése

–tanácsadás a szülők részére a gyermekneveléssel kapcsolatban

–a gyermek családban történő felnevelésének segítése a rendelkezésre álló eszközökkel

–mentálhigiéniés programok szervezése

–minden esetben a gyermek érdekeinek képviselete

–problémák feltárása, a veszélyeztetettség kialakulásának megelőzése

–gyors és hatékony intézkedés foganatosítása a gyereket közvetlenül veszélyeztető esetekben

–a gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges környezet és nevelői légkör biztosítása, testi épségük megóvása

–folyamatos kapcsolattartás a helyi gyermekvédelmi rendszerrel

 

Kapcsolattartás gyermekvédelmi intézményekkel

Gyermekjóléti Szolgálat

Családsegítő Központ

Gyámhatóság

Nevelési Tanácsadó

 

Kapcsolattartás formái:

–értekezlet

–konferencia

–esetmegbeszélés

–kölcsönös tájékoztatás

 

 

 5.4.    A szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek differenciált fejlesztése

 

Cél:

Esélyegyenlőséget biztosítani a gyermekek számára.

A szociális hátrány okozta zavarok mértékének a lehető legkisebbre csökkentése.

Segíteni abban, hogy minden szociálisan hátrányos helyzetű gyermek elérje az iskolára való alkalmasság szintjét, és időben tudja megkezdeni a tanulmányokat.

 

Feladat:

–elősegíteni a szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek óvodába járását

–a gyermek és családjának a lehetőséghez képest tapintatos minél alaposabb megismerése

–a problémák, a hátrányos helyzet okozta tünetek felismerése, – ha szükséges az okok kiderítéséhez – szakember segítségének kérése

–a feltáró munka után az indulási hátrányok kompenzálására irányuló egyéni fejlesztés készítése

–a fejlesztési lap alapján a folyamatos differenciált fejlesztés megvalósítása

–szülőkkel való partnerkapcsolat kialakítása

–védőnő és óvodaorvos segítségével a gyermekek egészségi állapotának figyelemmel kisérése

 

 

 5.5.    Kiemelt nevelési feladat: anyanyelvi nevelés

 

Cél:

A gyermek beszédfelfogásának, szóbeli reprodukálásának, kommunikációs képességének és beszédkultúrájának fejlesztése.

 

Feladat:

–a gyermek beszédfejlettségének felmérése

–aktív, passzív szókincsbővítés a tevékenységek során

–a beszédkedv felkeltése, fenntartása

–a társakkal való kapcsolatteremtés segítése az egyéni szükségletek alapján

–a gyermeki személyiség fejlesztése az udvarias beszédkultúra alakításával

–differenciált fejlesztés az anyanyelvi játékok során

–együttműködés a családdal a megfelelő viselkedéskultúra elsajátításának segítése érdekében

–a szükség esetén logopédiai segítségnyújtás

 

A fejlődés várható eredménye óvodáskor végén

ü     szívesen beszél

ü     folyamatosan, összefüggő mondatokban fejezi ki magát

ü     beszédét metakommunikációs eszközökkel színesíti

ü     használja a beszédhelyzeteknek megfelelő beszédfordulatokat

ü     udvariassági kifejezéseket használ

ü     helyesen használja az alapvető névutókat

ü     helyesen használja az igeidőket

ü     megfelelő beszédfegyelemmel rendelkezik

ü     olyan szókinccsel rendelkezik, mely lehetővé teszi gondolatainak érthető kifejezését

ü     beszéde tagoltsága megfelel anyanyelvünk követelményeinek

 

 

 

  
 
 

 

 



 



 



 


 
 

 
Tartalom

Tudj meg mindent a Reign címû sorozatról! // Friss hírek, érdekességek, extrák // ÚJ KINÉZET!! // KATT // KATT // KATT /    *****    Kreatív, modern, inspiráló, nõknek szól *** Termékteszt, Karrier, Fashion & Style, Otthon, Gasztro *** Kreatív, modern, inspiráló, nõknek szól    *****    szilveszteri tûzijáték    *****    *SZEPTEMBERI NYEREMÉNYJÁTÉK* "IDE MINDIG ÉRDEMES BENÉZNI!" Picur Mini ABC Nyitva:mindennap 5-21h-ig Bp. IV. Nádor u. 87    *****    Új design, új bejegyzések, új tanév...    *****    Magyarország hivatalos Olicitys honlapja és legaktívabb Arrow honlapja! 4. évados spoilerek és mindent a párosunkról!    *****    Sweetfairytale AGAIN! Folytatódik a tündérmese, élén új szerkesztõvel! Ha blogot olvasnál vagy kritikát, esetleg grafikát keresel a lapodhoz, mindenképp nézz be! :)    *****    ÁGICA KALANDJAI -> az életbõl kapja és adja ihletet, képekkel és videókkal!    *****    Találsz nálam írásokat fandomokon innen és túl, saját grafikát, egy kevés bármit, és apránként mindbõl egyre többet.    *****    DOUBLEVISION >> leírások, design és grafikai kellékek! DOUBLEVISION >> leírások, design és grafikai kellékek! DOUBLEVISI    *****    Újranyitás! Nyereményjáték! Ismerd meg a Tudorokat! Magyarország egyetlen mûködõ, Tudor-korral foglalkozó oldala!    *****    NEM OSZLIK FEL A 1D! Ha hiteles információkat szeretnél a One Directionrõl, nézz be a 1DFANS-re! | NEM OSZLIK FEL A 1D!    *****    Tudj meg mindent a Reign címû sorozatról! // Friss hírek, érdekességek, extrák // KATT // REIGNWEB // REIGNWEB    *****    Egy igazán egyedi rajongói lapra vágysz? Akkor ilyet még biztosan nem láttál! Tévés párosok birodalma vár! Katt!    *****    Találsz nálam írásokat fandomokon innen és túl, okoskodást, recepteket, saját grafikát és apránként mindbõl egyre többet    *****    SZERETED AZ ÁLLATOKAT? AKKOR KATT!:DDDD SZERETED AZ ÁLLATOKAT? AKKOR KATT!:DDDD SZERETED AZ ÁLLATOKAT? AKKOR KATT!:DDDD    *****    Ha szeretnél komoly kapcsolatot vagy társat! Itt bisztos meg találód! klikk ide!    *****    Bûbájos boszorkák varázslat, mágia, extrák, kvízjátékok! Tudj meg mindent a sorozatról! Charmed!! Bûbájos boszorkák!    *****    Nézd online: A zöld íjász, Family Guy, The Walking Dead, Trónok Harca, Vámpírnaplók! Ingyen, regisztráció nélkül!    *****    BEAUTYHINTS.GP/Egyedülálló oldal a szépségápolás jegyében!/BEAUTYHINTS.GP/Szépség tippek,termék bemutatók és sok más!